Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/wonderlijke ervaring 960: schokjes zijn niet meer !?

wonderlijke ervaring 960: schokjes zijn niet meer !?

wonderlijke ervaring 960: schokjes zijn niet meer !?

- Ingediend door jwalhof
Lid
, op 9 mei 2016
- 4 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Hallo, even weer een (bijzondere) ervaring delen met de 960.
Zie mijn eerdere draadjes in december 2015 over de vervelende schokjes cq inhouden van de auto. Daar is toen veel op gereageerd. Met name door robertm die uiteindelijk ook een oplossing gevonden dacht te hebben door de bobine verbinding door te solderen. Dat sprak mij ook wel aan alleen heb ik dat steeds uitgesteld omdat bij mij de bedrading er nog redelijk goed uitziet. De afgelopen 5 maanden heb ik dus regelmatig een rit gemaakt. In de wetenschap dat er soms irritante schokjes optreden. Soms een aantal achter elkaar en soms een enkele en soms 40-80 km niks. Begin dit jaar viel de motor zelfs helemaal uit toen ik net de straat uitgereden was. Ook eens toen hij even stationair voor de deur stond te draaien. Maar altijd liep de motor na het starten meteen weer. Ik had dus een overtuiging dat deze me niet echt in de steek zou laten en daarom durfde ik wel te rijden met dit probleem.
Nu het wonderlijke: een paar weken geleden op de A50 (cruise-control op 110km/h) viel de motor ook ineens uit !?. Na het uitrollen op de vluchtstrook, de pook in P en starten en lopen. Ben gewoon doorgereden naar het hoge noorden. Op de heenweg en de volgende dag terug waren er uiteraard ook schokjes.
Vervolgens heb ik de benzinetank eens zo goed als leeg gereden (dit was geen wijsheid maar is nu achteraf gezien puur geluk) en helemaal volgetankt.
Wat is het resultaat ?
Vanaf dat moment geen schokjes meer! Huh ? Ik durf dit nu te schrijven want ik heb sindsdien al bijna 1.000 km zonder schokjes gereden.
Nu natuurlijk de ham-vraag: wat is de oorzaak hiervan?
• Puur toeval?
• Hardnekkig vuiltje in de tank gehad? Hoe ziet dat eruit? Waar is dat dan gebleven? Moet voor de zekerheid alsnog de pomp en een filter eruit? Makkelijk te doen?
• Heeft leeg rijden invloed op de interne benzinepomp werking? Waren de schokjes dus te wijten aan een haperende inwendige tankbenzinepomp? In combi met vuil ?

Wie het weet mag het zeggen.

Illustraties: 
  • Volledige afbeelding bekijken
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.