maar weer es een update...
maar weer es een update...
De vaste forumbezoekers zijn vast op de hoogte van allerlei kleinere probleempjes die ik had bij het rijden op benzine. De verrichte werkzaamheden tijdens de sleuteldag in Gemert (o.a. gasklephuis reinigen, ander brandstofrelais geplaatst, stationair-sensor goed afgesteld en lambda-sonde vervangen) hebben grote verbeteringen gebracht.
Dezelfde vaste forumbezoekers weten waarschijnlijk ook dat ik nog wel mijn in-tank opvoerpomp van -op zijn minst- verminderde werking verdenk, en dat ik bovendien een 1-2-1 (lmm) foutmelding kreeg na het gaan branden van het lambda-lampje.
Intussen heb ik een 'nieuwe' lmm geplaatst. Bovendien heb ik het luchtfilterhuis (dat toch wat averij had opgelopen bij een backfire die de vorige eigenaar kennelijk heeft gehad) vervangen door een 'nieuw', maar vooral goed luchtfilterhuis. Mooi dicht overal, geen barsten, en alle klemmetjes goed werkend. De koude lucht wordt zelfs weer middels een 'snorkel' vanachter de grille gehaald, dus voor het eerst sinds ik eigenaar ben neemt de B230F koude lucht tot zich (bij warme motor). Beter voor de lmm dus, en beter voor de prestaties.
Tot nu toe blijft de foutmelding weg, en verdomd: hij rijdt nog niet eens onaardig op benzine. Toch ben ik bang dat ik o.a. beide benzinepompen nog eens moet vervangen. De hoofdpomp giert zo af en toe, en de auto lijkt wat traag te reageren op het gaspedaal. Dat gaat op lpg een stuk vlotter.
Ik heb nog 4 injectoren liggen die ik ultrasoon wil laten reinigen en wil monteren. Iemand een idee waar ik dat kan laten doen, bij voorkeur in de buurt van Eindhoven?
Een vlot rekensommetje leert dat ik intussen wel de aanschafprijs van 850 euro nog eens heb uitgegeven aan vervangende en nieuwe onderdelen, apk en een kleine beurt. Maar dat was al voorspeld hier ;-)
Samenvattend: we zijn op de goede weg denk ik zo. En ik ben blij met de vele mogelijkheden om aan tweedehands onderdelen te komen.