960 en af en toe 850. Bekend probleem?
960 en af en toe 850. Bekend probleem?
"960 en af en toe 850. Bekend probleem?"..
Ja, u leest het goed. Af en toe rij ik een 850 zeg maar. Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit alle 960 rijders eens overkomt. Ik heb de persoonlijke ervaring met die B6XXXX motoren dat ze vooral bij stationair en laag toeren af en toe gewoon op 5 cilinders draaien. Het begint met die mij wel bekende rilling in het motorblok. Voor het stoplicht. Gas er op en het het houdt op. Soms. Niet altijd.
Ik heb alle 6 boubines vervangen en 1 eindtrap van de twee. De eindtrap aan de voorzijde want daar kun je het makkelijkst bij. Het had geen effect.
Ik maak mij sterk dat ik niet de enige met dit euvel ben. Is het de eindtrap / versterker aan de achterzijde (waar je dus heel moeilijk bijkomt) op de "emmer" van het inlaatspruitstuk die het langzaam en soms begeeft? Speelt de wet van Murphy mee dat het juist de achterste eindtrap is die vervangen moet worden? Of is het een ander probleem.