Accupool wordt heet
Accupool wordt heet
940 Lpt 1995: 435000 km (voormalige taxi geweest)
Relais wat er in zit nr 3523872 Volvo, ander relais ook geprobeerd met nr 9442933 Volvo , maakt niets uit.
Relais wat er in zit 3523872 , open gemaakt en is geen rare dingen aan te zien , doe ik handmatig een van de relais sluiten , gaat ven netjes draaien ,
Ook bij aansluiten van een van de 2 middelste aansluitingen op relais aan aarde , gaat ven laag of hoog toeren draaien.
Airco is door vorige eigenaar verwijdert en ook taximeter , mobilofoon etc.
Loopt nu nog een dikke zwarte draad ergens naar accu , is niet aangesloten , deze nog nakijken waar deze heen gaat , maar denk dat die voor taximeter/mobilofoon is geweest .
Mogelijk dat er hierdoor nog wat aansluiting niet kloppen en de pluspool bij aangesloten grijze draadje heet wordt.
Er zit een dunne grijze draad aansluiting op de plus pool , die schijnbaar voor de elek. ven is , als ik deze loshalen van de pluspool , gaat de ventilator natuurlijk niet aan.
Als ik deze grijze draad wel aangesloten laat op de pluspool wordt de aansluiting heet , ventilator slaat dan nog niet aan , kan je niet meer beetpakken , krijg dan brandblaar op je vingers .
Is er verschil in de aansturing van de elektrische fan voor wat betreft het relais (dat grote ding onderaan bij de accu).
Ooit ergens gelezen dat dit relais ook wat te maken zou hebben met de airco ?
Gaat erom of er een ander relais in moet omdat de airco er niet meer inzit en schijnt dat het relais ook iets te maken heeft met wel/of aanwezig zijn van airco in de Volvo ?
Ander oplossingen zou dan zijn :
Electrische ven rechtstreeks aansluiten met zekering er tussen vanaf accu met een of 2 schakelaars op dasboard voor de 2 verschillende snelheden.
Of viscose ventilator plaatsen ..
En waarvoor zijn de 3 aansluitingen voorop de radiateur , zit nu geen airco meer in , een van deze drie waarschijnlijk voor aansturing relais electrische ventilator ?