inlaatspruitstuk vacuum te rijk of te arm?
inlaatspruitstuk vacuum te rijk of te arm?
De 744 had wat kuren. Soms wilde het apparaat bijna niet stationair en soms niets aan de hand.
Co van Vliet heeft me jaren geleden eens op een sleuteldag bij de 745 op een slangetje gewezen dat naar de ontstekings unit gaat. Ik zat er al weken mee te hannesen en hij zag het in een paar minuten :-)
Nu daar ook maar naar gekeken en ook hier was het rubbertje rot. Nieuw rubbertje gehaald gemonteerd maar geen verbetering :-(. Sterker nog nu wilde de auto altijd niet.
Vandaag diagnose dagje gedaan en wat blijkt, het is juist andersom, met de slang eraf loopt de motor prima, met de slang erop niet.
Ook met de slang eraf en met een vinger op het tuitje van het spruitstuk slaat de motor bijna af.
Mijn vermoeden is nu dat de boel al die tijd lek is geweest en dat de afstelling van de carb daar op aangepast is.
Binnenkort maar eens naar mijn garagist met de CO meter.
Nu de vraag:
Iemand die weet of het mengsel rijker of armer wordt als er meer vacuum is in het inlaatspruitstuk? En dat ook kan uitleggen? Er zit een 2b5 op dat is een valstroom carb. Geen naalden en membranen enzo. Meer vacuum is iig meer lucht door de carb maar dan wordt er dacht ik ook meer benzine meegeslurpt. Ik heb de indruk dat de motor verzuipt maar ik weet het niet.
CO metertje gaat het me natuurlijk vertellen maar de kleuter in mij wil graag weten 'waaromhom....'
Bedankt Rob