Lekke koppakking zelf doen
Lekke koppakking zelf doen
Dag Beste Mensen,
Nog nooit eerder gedaan. Maar de 945 lijkt het nodig te hebben.
Ik overweeg nog een quick & dirty k-seal behandeling. Maar twijfel nog daarover of dat wijs is.. Misschien helpt het en misschien ook niet. Wil het wel proberen zolang het me maar niet verder van de beste oplossing brengt en dat is natuurlijk wel de pakking vervanging.
Stel dat ik toch de pakking maar ga vervangen.. Ik lees van alles erover. Maar heb ook vragen waar ik de antwoorden niet zo snel vond hier.
Bijvoorbeeld . kan ik volstaan met de distributieriem te laten zitten op het krusastandwiel.
Dus alleen de riem van het bovenste tandwiel af halen ? en hoe doe ik dat dan het beste ?
Spanner lossen en gewoon eraf schuiven ? Na markeringen aangebracht te hebben om de stand van het tandwiel te markeren.
Of het tandwiel van de nokkenas losdraaien ? en van te voren met tie wraps aan het tandwiel vastbinden zodat ie op de juiste plek blijft zitten t.o.v. de vertanding van de riem. ?
Of moet de riem er toch geheel af want dan moet ook de krukaspoelie los. Daar is weer een speciaal stuk gereedschap voor nodig wat hier niet ligt. Is daar een alternatief voor ?
Of gaat dit niet werken en moet ik sowieso beginnen met de krukas in de juiste stand te zetten ?
Lijkt me dat ik dat ook kan zien aan de stand van de nokkenas als ik het kleppendeksel loshaal.
Voor het vlakken is het niet handig als er kleppen uitsteken lijkt me. Of is dit niet van belang zolang ik de boel goed markeer omdat ik dan de nokkenas altijd weer in de goede stand kan zetten ?
Haynes heb ik liggen maar er zijn vaak meerdere wegen naar Rome..
En sommige sleutelaars hebben zo hun eigen handigheidjes waar ik erg benieuwd naar ben.
Het loshalen zal wel lukken lijkt me.. Mijn vrees zit wat bij het weer goed in elkaar krijgen natuurlijk.
Zijn er ook mensen in de regio Arnhem die wellicht in de praktijk op sommige punten behulpzaam kunnen zijn ?
Tot zover.
Dank
Peter