Brandstofpomp komt niet op druk bij contact aan
Brandstofpomp komt niet op druk bij contact aan
Beste volvo fanaten ik heb jullie hulp nodig!
Het gaat om een 740 B200ET (1986) met het probleem dat ik hem moet doorstarten voordat de motor aanslaat. Omdat de + kabel en - kabel slecht waren heb ik deze vervangen en sindsdien lijkt de motor beter te lopen. Ik blijf alleen zitten met het probleem dat de benzine niet op druk komt. Normaal gesproken slaat de benzinepomp aan wanneer je het contact op de 1e stand zet. Wanneer hij op druk is en je de sleutel doordraait naar de 2e stand loopt de motor bijna meteen. Mijn pomp gaat pas draaien wanneer ik daadwerkelijk de motor laat draaien (2e stand contact) hij moet dus even door starten voordat er benzine in de motor komt. Wanneer ik hem daarna weer zou starten, gaat het wel goed omdat er nog benzine in de toevoerleiding zit.
Het brandstofrelais is vervangen en ik heb deze gisteravond weer gecontroleerd. De eerste spoel maakt sluiting wanneer het contact aan gaat. Dit betekend dus dat het contactslot werkt, het relais werkt maar de pomp gaat niet aan om druk op te bouwen. Nu ben ik dus op zoek naar het gene in de elektra wat na het relais komt. Zit er dus nog iets na het relais wat de pomp enkele seconde laat draaien? en zo ja, wat is dat dan en waar kan ik het vinden? De tweede spoel werkt pas wanneer het contact doorgedraaid word naar de 2e stand (het starten). Dan gaat de pomp wel draaien en komt er na wat doorstarten dus benzine in de motor. Daarna blijft de motor ook gewoon lopen. Toch lijkt het alsof de pomp een beetje stottert omdat hij niet een continu geluid geeft wanneer de motor loopt. Wanneer ik handmatig de pomp laat draaien (motor uit) door in het relais de tweede spoel dicht te drukken dan loopt hij wel mooi constant en stottert hij niet.
In het kort: Relais werk, pomp werkt, contact werkt. Zit er nog iets in dit elektrisch schema wat te maken heeft met de brandstof pomp wat dit probleem kan veroorzaken? Of moet ik het toch echt gaan zoeken in de bedrading en contacten, deze zien er op het oog allemaal goed uit.
ps. de pomp in de tank heb ik vervangen net als de brandstofdruk regelaar op de injectie rails.