Zekering brandstofpomp, B230FK+Vialle LPI
Zekering brandstofpomp, B230FK+Vialle LPI
Eigenlijk vind ik het te klein om hierover een topic te starten, maar de vraag blijft toch bij me spelen.
Afgelopen weekend is me iets opgevallen bij m'n 940, na het tijdelijk stil komen te staan met de auto.
Ik had even getankt bij de pomp om vervolgens de auto weer te starten. De auto startte direct en schakelde snel over op LPG, zo snel dat het me opviel.
Daarna had ik de auto weggezet om 'm een half uur later weer te willen starten, maar dat weigerde die. Ik hoorde de brandstofpomp niet aangaan en vermoede dat het het brandstofrelais was.
Relais direct vervangen (ligt altijd 1 in m'n auto), maar dat was niet de oplossing. Toen de zekeringen bekeken en het bleek dat zekering 1 defect was.
Zekering vervangen en de auto startte weer, maar nu komt de vraag:
Bij mij zat er een 15A zekering in, terwijl er een 25A zekering in hoort te zitten!?
Zat deze zekering erin met een reden, bijv. i.v.m. de LPI installatie, of is dit ooit een foutje geweest?
De auto functioneert nu gewoon met een 25A zekering, maar ik ben toch benieuwd of dit niet bewust is gedaan.