snaar waterpomp en stuurbekrachtiging eraf gelopen
snaar waterpomp en stuurbekrachtiging eraf gelopen
vanavond op de terugweg van een verjaardag merkte ik ineens dat mijn stuurbekrachtiging wegviel. had al het vermoeden dat de snaar of te slap stond of eraf was gelopen, maar ik reed midden op een grote rotonde onderaan de snelweg, dus moest nog even een stukje door. vlak daarna zag ik ook de tempmeter oplopen. misse boel dus. gelukkig de auto vrij snel aan de kant kunnen zetten. koelvloeistof liep het drukvaatje al uit. met bellen en gedoe, dus was al bang dat de koppakking er uit lag.
snaar was er idd afgelopen. maar hoe kan dat zomaar. ik kreeg hem er met de hand met geen mogelijkheid op, dus hij stond aardig strak. kon zo snel ook niemand bereiken die me weg kon slepen daar, dus ik heb het er maar op gegokt. de snaar er zo ver mogelijk op gelegd, versnelling in zijn 2 en de auto even stukje voorzichtig aanduwen, zo de snaar er weer op gekregen. daarna naar huis gereden. was nog 10 minuutjes rijden.
tempmeter goed in de gaten gehouden, want er was al aardig wat water uitgelopen. drukvaatje was precies leeg, zag de vloeistof nog net in het slangetje aan de onderzijde staan. Maar goed, snaar hield het, en motor liep gewoon soepeltjes. vloeistofniveau was bij thuiskomst nog exact gelijk, en ook geen smurrie aan de pijlstok. morgen nog maar eens goed controleren.
wel een vraag. hoe kan een snaar er zomaar aflopen? stond zeker onder spanning. heb hem een week of wat geleden gelijk met de waterpomp vervangen. poelie van de waterpomp, stuurbekrachtiging en motor lijken ook gewoon in lijn te staan.
Groeten,
Lennert