Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/snaar waterpomp en stuurbekrachtiging eraf gelopen

snaar waterpomp en stuurbekrachtiging eraf gelopen

snaar waterpomp en stuurbekrachtiging eraf gelopen

- Ingediend door leonardus , op 31 jan 2015 - 11 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

vanavond op de terugweg van een verjaardag merkte ik ineens dat mijn stuurbekrachtiging wegviel. had al het vermoeden dat de snaar of te slap stond of eraf was gelopen, maar ik reed midden op een grote rotonde onderaan de snelweg, dus moest nog even een stukje door. vlak daarna zag ik ook de tempmeter oplopen. misse boel dus. gelukkig de auto vrij snel aan de kant kunnen zetten. koelvloeistof liep het drukvaatje al uit. met bellen en gedoe, dus was al bang dat de koppakking er uit lag.

snaar was er idd afgelopen. maar hoe kan dat zomaar. ik kreeg hem er met de hand met geen mogelijkheid op, dus hij stond aardig strak. kon zo snel ook niemand bereiken die me weg kon slepen daar, dus ik heb het er maar op gegokt. de snaar er zo ver mogelijk op gelegd, versnelling in zijn 2 en de auto even stukje voorzichtig aanduwen, zo de snaar er weer op gekregen. daarna naar huis gereden. was nog 10 minuutjes rijden.
tempmeter goed in de gaten gehouden, want er was al aardig wat water uitgelopen. drukvaatje was precies leeg, zag de vloeistof nog net in het slangetje aan de onderzijde staan. Maar goed, snaar hield het, en motor liep gewoon soepeltjes. vloeistofniveau was bij thuiskomst nog exact gelijk, en ook geen smurrie aan de pijlstok. morgen nog maar eens goed controleren.

wel een vraag. hoe kan een snaar er zomaar aflopen? stond zeker onder spanning. heb hem een week of wat geleden gelijk met de waterpomp vervangen. poelie van de waterpomp, stuurbekrachtiging en motor lijken ook gewoon in lijn te staan.

Groeten,

Lennert

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • wp001
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.