Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/B230: Hoeveel mag klepspeling verlopen na koprevisie en 15.000 km rijden

B230: Hoeveel mag klepspeling verlopen na koprevisie en 15.000 km rijden

B230: Hoeveel mag klepspeling verlopen na koprevisie en 15.000 km rijden

- Ingediend door henk 940LPT , op 13 jan 2015 - 22 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Allen,

gekke vraag misschien, maar: Hoeveel mag de klepspeling van een B230(FK) kop verlopen na een koprevisie en 15.000 km normaal rijden na de revisie? Ik heb de kop bij een revisiebedrijf laten overhalen. Kop gevlakt, kleppen opnieuw ingeslepen, nieuwe rubbertjes op de klepstelen. De nokkenas is er af geweest en toen ik de kop terugkreeg zou de speling goed staan. Op mijn vraag of ik iets speciaals moest doen/controleren kreeg ik als antwoord dat op de normale interval klepspeling controleren voldoende zou zijn. Dat doe ik nu na 15.000 km rijden, maar ik krijg met enig drukken 0.10 er tussendoor. Dikker, zoals bijv. 0.30 (minimum), lukt niet.

Ik weet niet meer zeker of ik de klepspeling heb gecontroleerd toen ik de kop terugkreeg. Als ik nu meet torn ik het blok met de hand rond (in de juist richting) tot beide nokken van een cilinder omhoog wijzen (eigenlijk de ene nok naar linksboven en de andere naar rechtsboven) en probeer er dan een voelermaatje tussen te krijgen. 0.10 mm wil dus met enige drukken met 2 vingers, 0.05 mm vouwt dubbel wegens teveel weerstand.

Zal morgen ook eens met het revisiebedrijf bellen maar ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2906 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Uitlezen versnellingsbak Volvo V90 1997 3.0
    13 sep 2025
  • Kachel motor blijft blazen met contact uit
    9 sep 2025
  • Sleutels verloren Volvo 760 1990
    29 aug 2025
  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.