Startprobleem gerelateerd aan contactslot? -- Opgelost
Startprobleem gerelateerd aan contactslot? -- Opgelost
Beste mensen,
Heb even rond zitten kijken, maar hoewel er veel topics zijn over haperende contactsloten, kom ik de symtomen waar ik last van heb toch niet tegen:
2 weken geleden startte de 940 niet meer, out of the blue. Startmotor draaide vrolijk rond, maar de motor sloeg gewoon niet aan. Ik kon de auto wel met remmenreiniger aan de praat krijgen.
Ik verdacht op dat moment de benzinepomp (al eerder problemen mee gehad), dus heb de auto laten lopen op remmenreiniger (duur grapje :)) tot deze overschakelde op LPG. De auto viel toen weer direct uit, maar ik relateerde dit aan het openliggende luchtinlaat traject. Nogmaals starten, na de slang weer op z'n plek teruggeschroefd te hebben, leverde een normaal lopende auto op. Onderweg verschillende keren overgeschakeld op benzine en terug, maar geen probleem meer.
Vervolgens weer ruim een week rondgereden zonder problemen, sinds 2 dagen krijg ik de auto slechts na veel pogingen gestart.
Dus startmotor draait rond, motor slaat niet aan, tot er na x startpogingen en wat wrikken met de sleutel (weet niet of dit helpt) de motor in 1x aanspringt. De motor draait gewoon rond, geen extra geluiden of moeilijk lopen.
Ik heb vonken (want auto start met remmenreiniger), heb dus alleen geen brandstof.
- Kan er een defect in het contactslot zitten, wat ervoor zorgt dat alleen brandstoftoevoer niet werkt?
- Voor ik het contactslot ga demonteren/vervangen: zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan checken?
Ik hoor graag jullie input.
Vriendelijke groet,
Gert Kodde
Update:
Zojuist nog even geprutst en hij doet het (voorlopig) weer. 2 weken terug heb ik richtingaanwijzer hendel uit de auto gehaald om te solderen (draadbreuk in CC kabel). Heb de schopplaat gedemonteerd en wat aan de draadjes gerommeld en hij pakt em weer netjes in 1 keer.
Nu even kijken of het een draadbreuk of losse stekker was, maar daar kom ik wel uit.