Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/onderbreekrelais vialle vervangen uitleg

onderbreekrelais vialle vervangen uitleg

onderbreekrelais vialle vervangen uitleg

- Ingediend door sicco altenburg , op 29 apr 2012 - Geen reacties -
Forum: 
LPG

Ter informatie.

Gisteren heb ik het oude onderbreekrelais type 207195.0 vervangen door type 207349.3 (cijfer achter de punt is de laatste versie van het type relais) Bij het nieuwe relais hoort kabelboom 9937.1 (bestaande uit twee subbomen en veel draden) (setje nieuw relais en kabelboom € 113,- bij Timen)

Mijn oude relais heeft als aansluitingen (kabelboom) orange/wit, groen/blauw, wit en bruin. Via een 4 polige platte stekkerverbinding naar de LPE. De andere aansluitingen op het oude relais uitgevoerd als subkabelboom waren groen/bruin, groen/wit, wit en bruin.

Van deze laatse subkabelboom van het oude relais werden groen/bruin en groen/wit samengebonden en verbonden aan een dikke grijze draad lopende in de kabelboom (flexibuis) onder de paravan langs in de motorruimte. De wit en bruine draad samengebonden en verbonden met eveneens de grijze draad, het deel dat naar rechterschutbord gaat naar een stekkervebinding onder een carosseriesteun. (Ik denk dat deze grijze draad de centrale voeding is van de benzine injectoren)

Dus anders dan allerlei andere schema's waarbij het relais of per paar de aansturing van de benzine injectors onderbreekt of zelfs individueel onderbreekt. Ik heb een vialle lpi installatie in volvo 945 lpt bj 1995/type 1996

Het nieuwe relais heeft een boom met vier draden kleuren oranje/wit, rood,wit en bruin. De rode draad aangesloten op de blauw/groen van de oude bedrading. De rest van de kleuren verbonden met de overeenkomstige kleur van de oude bedrading.

Van de andere boom van kabelboom 9937.1 met wel 14 draden heb ik alleen groen/bruin, groen/wit, wit en bruin genomen en deze op de oude draden aangesloten (die vervolgens weer paarsgewijs verbonden zaten aan de dikkere grijze draad, hierboven beschreven)

Het verbinden zelf op de oude -doorgeknipte- bedrading heb ik met behulp van kroonsteentjes gedaan, nadat ik de gestripte draadeindjes eerst even heb vertind. Alle loze draden en draadlengten van de nieuwe kabelboom heb ik nu nog intakt gelaten.

Resultaat is dat de onderbreking ook met het nieuwe relais nu werkt! (Dit bleek dus een eenvoudig klusje, als je het eenmaal weet Lachen)

Het oude relais heb ik willen vervangen omdat ik veel last heb (hoop er op dat het nu definitief over is) van een hikkende motor bij accelereren in met name 4 en5 rijdende op lpg. Dat kan het gevolg zijn van enige hapering in het relais waardoor op enig moment wel eens even een bekrachtiging naar de benzine injectoren mogelijk is bij rijden op lpg. En dat geeft ook bij hele kleine hoeveelheden benzine problemen in het verbrandingsproces. Eerste rij-indruk met nieuwe relais is positief. Lijkt ook eerder om te schakelen naar lpg.

Groeten Sicco

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Michel van Eerden
  • joel0105
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.