solenoid klep
solenoid klep

Zal me eerst eens voorstellen.
Moet het eerlijk zeggen het is me overkomen. Ik wilde een 850 op lpg. Wilde niet zo lukken moest natuurlijk goedkoop. Zwager van een collega had nog wel een 740 estate 16 jaar oud en 530.000 km. Vond dit nogal absurd maar de auto moest 300 euro's kosten en er zat nog 5 maanden apk op. En was het zat om met trein naar 850's te gaan kijken. De auto kwam tot mijn verbazing door de apk en de 850 is er nooit gekomen. Deze zomer wordt ze 20. Ik zorg goed voor haar en zij voor mij. Ze heeft me nog nooit laten staan :-)
Ben al een tijdje lid maar was/ben nogal een nitwit dus heb op dit forum veel geleerd en weinig bijgedragen Hartelijk dank! Tot nu toe ben ik er met het forum en haynes wel uitgekomen.
Nu de vraag:
Ze rijdt goed op lpg. Ook rijdt ze op benzine maar alleen met de voet op het gas. Stationair is er niets mee aan te vangen. En dan niet pruttel uit maar meteen boem ho. Zelfs als je langzaam schakelt valt ze al uit.
Ik vermoed nu met dank aan Co (en het oude forum) dat het aan de solenoid klep ligt (b230k). Blauw draadje ziet er beroerd uit. Maar draadje blijkt goed te zijn. Staat echter geen spanning op. (sleutel op contact en op benzine) ook bij de stekker links achter stuurbekrachtigings olie potje staat er geen spanning op. Bij de zekeringen (nr 13) staat er wel spanning op maar dan zowel op benzine als op lpg.
1
ik heb ook een blauw draadje dat aan de vialle benzine klep/afsluiter zit waar 12 volt opstaat als ze op benzine staat en geen spanning als ze op lpg staat. Kan ik dit draadje aftakken en gebruiken? of gaat er dan iets verschrikkelijk mis?
2
of is het normaal dat er bij lpg auto's geen spanning opstaat en is toch gewoon de carburateur aan zijn eind?
Hartelijk dank Rob Hiemstra