B23E Injector
B23E Injector
Auto loopt stationair niet lekker.
Boven de 1000 toeren draait hij keurig.
Gezocht naar valse lucht aanzuiging en op drie injectoren (4 t/m2) gaat het toerental iets omhoog als ik remreiniger langsspuit.
Injector 1 niet maar die heeft als enige een zwarte bougie terwijl de andere lichtbruin zijn.
De injector van 1 heb ik losgehaald en ziet er op het oog schoon uit en was droog. Volgens mij wordt deze niet electronisch of iets dergelijks geregeld (B23E) en hebben geen klepje ??
Ook hikt/bokt/houdt de auto af en toe in bij 2500-3000 toeren.
De pomp hoor ik soms als de motor onregelmatig gaat lopen brommen en soms bij stationair draaien. Bij het contact aanzetten hoor ik de pomp niet. Het pomprelais in de zekeringskast wordt niet warm.
Kan e.a. verkaard worden door de lekkende injector, ik heb geen LPG.
Ik heb in ieder geval nieuwe 0-ringen (dik-dun) besteld, maar was benieuwd of een kleine valse lucht aanzuiging dit kan veroorzaken of dat ik nog een aantal dingen beter meteen kan bestellen omdat er oude benzine in heeft gezeten (filter bij pomp is recent vervangen (volgens vorige eigenaar)).