Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Recente discussies
    • Tracker
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Agenda 2023
    • Inloggen
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Sitereglement
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Lidmaatschap
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Diesel/ontluchting van het koelsysteem nu permanent geregeld

ontluchting van het koelsysteem nu permanent geregeld

ontluchting van het koelsysteem nu permanent geregeld

- Ingediend door 240diesel , op 12 jun 2011 - Geen reacties -
Forum: 
Diesel

 

 

Waarschijnlijk kent iedereen dat wel, van die kleine klusjes waarvan je je afvraagt waarom je ze niet veel eerder uitgevoerd hebt.......

Het mag algemeen bekend worden verondersteld dat de D24 D24T en de D24TIC ontlucht dienen te worden door de dunne slang van het waselement even los te nemen tot daar koelvloeistof uit komt.De cilinderkop is zo wie zo al een tikje gevoelig voor oververhitting, als de kop dan ook nog eens lucht bevat i.p.v. koelvloeistof is het helemaal vragen om problemen.

Aangezien mijn koelvloeistof de laatste tijd wel eens zakte (door lekkage van de standkachel) moest ik de genoemde slang voor de zekerheid nog wel eens losnemen.Er zijn fabrikanten/constructeurs die dat eleganter oplossen; ze plaatsen een ontluchtingsleidinkje vanaf het te-ontluchten-punt naar het expansievaatje en daardoor is ontluchting permanent gegarandeerd.Gisteren heb ik dat dan ook maar gerealiseerd.De foto's tonen de motor (in m'n 240) met details van de T-stukken.

De T-stukken heb ik gesoldeerd van koper en messing uit spul dat ik in mijn rommelbakken vond.Één T-stuk had ik al eens gemaakt om er een temperatuurzender in op te nemen, daar hoefde ik dus alleen nog maar een slangaansluitinkje op te solderen.

 

 

 

 

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • astax
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2778 weeks ago

Binnenkort

  • varfard 2023
    10:00 tot 17:00
  • Sleuteldag...
    10:00 tot 15:00

Nieuwe onderwerpen

  • botsing
    31 mrt 2023
  • AW71L automaatbak heeft teveel olie?
    30 mrt 2023
  • Nieuw lid
    30 mrt 2023
  • Volvo 940 voorstoelen beige leer
    26 mrt 2023
  • krukas (bakzijde) keerring vervangen
    21 mrt 2023

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Zaalheuvelweg 8, 5363TG Velp (NB)

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.