Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van budo/Een middagje slopen

Een middagje slopen

07/03

2011

Een middagje slopen

- Ingediend door budo , op 7 mrt 2011 - Geen reacties -

Vanmiddag was het zo ver. Ik mocht, gewapend met gereedschap, een set oude grijs pluche voorstoelen, een oud standaardstuur en een set roestige 14" velgen naar het achterterrein van de Brandweer Alkmaar om de YV1964936S1063465, beter bekend als de LB-XV-20, te ontdoen van alles wat ik waardevol acht.

Hij stond mij in het zonnetje toe te lachen:

Allereerst de simpelste klus, de velgen vervangen door de 14 inchers. Frank van Nordicar had mij erop geattendeerd dat het gaatje voor het pinnetje er niet in zat, dus dat moest eraf. Geen punt natuurlijk. Eerst de wielmoeren los. Hoe vast kan je die bouten zetten! Gelukkig ooit op aanraden van Hein bij de Lidl een lange sleutel gekocht. Deze kwam enorm van pas! Met de kruissleutel en de gewone ratel was er geen beweging in de bouten te krijgen, maar de lange sleutel deed wonderen.

Helaas past een 14 inch velg niet op een 960Huilen! De remklauw zit enorm in de weg helaas. Gelukkig hoeft de auto geen remmen meer te hebben. In de preparatie vooraf is alle olie eruit gehaald, en dus ook de remolie. Dus dan de klauwen er maar af, dan past het weer. De benodigde inbussleutel mocht ik gelukkig in de werkplaats van de Brandweer lenen. Bedankt mannen! De eerste klus zat erop, de 4 Uranussen konden in mijn auto!

Hierna naar binnen. Allereerst de bijrijdersstoel eruit. Dat ging uiteraard vlotjes. 4 Bouten, beetje wrikken en los! Dat schept lekker wat ruimte in de auto. Daarna de middenconsole, het "hout", het dashboardkastje, ventilatormotor en alle relais eruit. Het liep lekker en de ravage werd al groter:

Nu werd het tijd voor de linkerkant. De bestuurdersstoel verzet zich hevig. Het is een elektrisch verstelbare stoel en deze staat in de achterste stand. Hierdoor kan ik met geen mogelijkheid bij de achterste twee bouten en ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Er is geen accu in de buurt en ik heb ook een stroomdraden mee. Laten zitten dus maar. Ook het stuur wil niet. Ik krijg de airbag er wel uit, maar weet niet hoe het kabeltje eraf te krijgen. Ik had vooraf de Vadis gelezen, maar het zag er anders uit dan dat ik mij had voorgesteld. De beelden van plotseling ploffende airbags die in mijn hoofd opkwamen maakte mij niet rustiger. Wat te doen? Laten zitten? Ja dus! Even zuchten, kop koffie erin en vrolijk verder gaan. Over een paar dagen er nog een keer heen, gewapend met de twee gouden tips voor het stuur en de stoel.

Na de tegenvaller volgde nog de tellerbak, de trekhaak, achterlichten, achterbank, nog meer relais, de antenne en een koplamp. Het was inmiddels na 5 uur, een enorme zooi rond de auto en ik kreeg het end aardig in de bek. Ik besloot dus de boel op te ruimen en de bestuurdersstoel en het stuur te laten voor wat het is. De auto zag er toen zo uit:

Achteraf bleek het achterlaten van de bestuurdersstoel een wijs besluit: mijn eigen auto zat tot de nok toe vol, de bestuurdersstoel had ik er niet in gekregen!

Voldaan om 6 uur naar huis: veel geleerd over hoe de bakstenen in elkaar zitten en veel mooie Volvo-spullen gered van de container. Een aantal zaken zal ik zelf gaan gebruiken, maar ik zal ook het nodige hier op het forum en Markplaats aanbieden!

Heren van de Brandweer: geweldig bedankt voor het mogelijk maken van dit mooie project!

  • blog van budo
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

budo
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.