isolatie, voor het terugzoeken maar een nieuw draadje gemaakt.
isolatie, voor het terugzoeken maar een nieuw draadje gemaakt.
Ingediend door msjamas op Zat, 2010/12/25 - 09:56.
Ik heb met de motorombouw het schot geisoleerd met zelfklevend dempingsmateriaal (brandvrij) van Merford, aan beide zijden, kan dus alleen als het dashboard er uit is, auto is superstil !! Ik heb nog een plaat over, is al betaald, dus als je intresse hebt.....
Andy
Lidnr. 1165,
760 GLE 1983, Smart cabrio, 940 TDIC 1995, Harley Davidson, Landcruiser 100, Total loss, en iets van 23 meter: www.msjamas.nl
»
We want moreIngediend door Mathy op Zon, 2010/12/26 - 01:53.
Hallo Andy
Vertel eens wat meer over dat dempingsspul. Niet dat er zo heel veel mensen zijn die hun dashboard uit hun auto zullen halen hiervoor, maar ik denk wel dat ik niet de enige ben, die nieuwsgierig is.
groetjes
Mathy
»
GELUID......Ingediend door msjamas op Zon, 2010/12/26 - 10:48.
De leverancier van de isolatie is Merford in Gorinchem. Ze zijn gespecialiseerd in (geen) geluid. Toepassing voor mij: in 1998 zijn "mijn" studio's in het AKN- gebouw in Hilversum onder handen genomen, de projectleider heet gemeten aan de auto, en heeft het volgende advies gegeven:
De voor ons waarneembare herrie is een samenstelling van allerlei geluiden, de motorklappen, geuid van de aandrijfas, rammeltjes, en alle andere zaken. Meetbaar waren er 2 pieken te vinden, het tussenschot, en specifiek bij de paravant- inlaat voor de kachel, en ongeveer alles rondom de versnellingspook
Het hinderspectrum is in 2 stukken verdeeld, alles onder de 800 Hz., en alles daarboven. Dit heeft geresulteerd in het bekleden van de tunnel (dus de buitenkant vande auto) van de bak -> aandrijfas met Vibraflex, geeft hoge demping tot 800Hz. , zelfklevend, doosje met plaatjes 50x25cm, of plaat 100x120.
Binnenzijde tunnel en tussenschot binnen ook met vibraflex, met hierover heen merfocell GW, geeft demping van 700Hz tot10KHz. zelfklevend, 25mm dik en brandvrij.(Volvo isolatie onder de matten verwijderen en weggooien, ziet er nog mooi uit, maar de werking is door veroudering sterk verminderd) Vooral rondom de pook geen kieren openlaten. Verder is het motorcompartiment en het tussenschot aan de motorzijde (bij mij lag de motor er toch uit) en de wielkasten in motorcompartiment ook met merfocell GW bekleedt. Ik heb de kachelinlaat rechts onder de paravant aan de binnenzijde eerst een extra laagje gegeven.
De oude baksteen is minstens zo stil als mijn laatste leasebak, mb 240C diesel. (de vloer lijkt in de winter ook nog minder koud aan te voelen.
Info: ff googlelen op merford gorinchem.
Groet,
Andy
Lidnr. 1165,
760 GLE 1983, Smart cabrio, 940 TDIC 1995, Harley Davidson, Landcruiser 100, Total loss, en iets van 23 meter: www.msjamas.nl
»
duur?Ingediend door vattumannen op Zon, 2010/12/26 - 10:56.
Mag ik je vragen wat je aan materiaalkosten kwijt was?
»
prijzenIngediend door msjamas op Zon, 2010/12/26 - 11:01.
heb van elk 2 platen gekocht, afm elk ongeveer 1x1meter zou verkoop op ongev. € 140,- moeten komen. Ik heb iets minder btaald, laatste zakelijke besteding bij Merford was ruim een ton, daat mag wel iets tegenover staan
Lidnr. 1165,
760 GLE 1983, Smart cabrio, 940 TDIC 1995, Harley Davidson, Landcruiser 100, Total loss, en iets van 23 meter: www.msjamas.nl
»