Versnellingsbak kapot?
Versnellingsbak kapot?
Denk je hoofdstuk 2 (heel het onderstel) af te hebben, volgt gelijk hoofdstuk 3.. Ik heb afgelopen week alles vervangen aan de onderkant van de 745 (bussen, veren, schokdempers, stuurkogels, fuseekogels, klauwen, schijven etcccc...) waarvan ik nog een verhaal ga posten. Dit doe ik het liefst met de foto's en die kan ik op het moment niet van mijn telefoon halen. Nu komt het echte verhaal:
Gisteren aan het rijden om de nieuwe ophanging te testen, ik rij in zijn twee rond de 3500 toeren, laat het gas los en de bak schiet uit zijn 2. Vervolgens na een paar keer proberen nog in zijn twee gekregen (met veel moeite) en na 3 a 4 schakelmomenten gaf de één er ook mee op. Kortom ik krijg nu de bak na veeeel proberen en met te veel kracht in zijn eerste versnelling, de tweede versnelling is eigenlijk niet meer in te leggen. Al veel geprobeerd, dubbel clutchen, stapvoets rijden en in de één proberen te leggen, van zijn 3 terug naar de 2, van de 4 terug naar de 2, achteruit en dan naar 1 of 2... ga maar verder
Vanmiddag de middenconsole eruit geschroeft, dat stelplaatje van de versnellingspook die de achteruit vergrendeld los gemaakt en verschoven, geen resultaat..!
Wat is er aan de hand met mijn m46 bak? Tandwielen elkaar op gegeten en tijd voor een andere bak of iets kleins wat ik over het hoofd zie? Help !
ps. Volvo 745 turbo intercooler uit 1988, b230ft met m46 bak erachter