PieterPost restauratie 17-07-2010
20/07
2010PieterPost restauratie 17-07-2010
Vandaag de retourslang van de stuurbekrachtiging vervangen.Nadat ik de oude slang had verwijderd alsmede de olie had opgevangen heb ik gelijk de aanvoerslang vanaf het oliereservoir verwijder en schoongemaakt. Ook het oliereservoir en bevestigingsbeugel verwijderd. Hierna alles eens goed schoongemaakt en de beugel behandeld (roestwerend gemaakt) en opnieuw gespoten. ziet er allemaal weer keurig uit! Daarna alle onderdelen weer teruggeplaatst, olie bijgevuld en alles werkt weer naar behoren. Van alles foto's gemaakt, maar ik moet nog kijken hoe ik het voor elkaar krijg ze op de site te plaatsen. Alles bij elkaar was het een uurtje werk, maar door praten met voorbijgangers duurde het ' iets' langer.
Inmiddels heb ik ook besloten om elk metalen onderdeel dat ik vervang of tijdelijk verwijder, te behandelen en te lakken met hittebestendige lak. Zo voorkom ik dat deze onderdelen gaan roesten en daarmee is alles gemakkelijker schoon te maken.
Bij het verwijderen van de kunststof beschermingsplaat onder het motorcompartiment (dit was nodig om de slang naar boventoe gemakkelijker door te voeren) kwam ik er achter dat hier zo'n beetje een kuub zand en vuil in lag. Deze ook gelijk maar eens goed schoongemaakt. Was een vies klusje was dat! De auto is nu ook gelijk een stuk lichter. hihi (misschien korting op de wegenbelasting?)