Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van BarendsAad/PieterPost restauratie 17-07-2010

PieterPost restauratie 17-07-2010

20/07

2010

PieterPost restauratie 17-07-2010

- Ingediend door BarendsAad , op 20 jul 2010 - Geen reacties -

Vandaag de retourslang van de stuurbekrachtiging vervangen.Nadat ik de oude slang had verwijderd alsmede de olie had opgevangen heb ik gelijk de aanvoerslang vanaf het oliereservoir verwijder en schoongemaakt. Ook het oliereservoir en bevestigingsbeugel verwijderd. Hierna alles eens goed schoongemaakt en de beugel behandeld (roestwerend gemaakt) en opnieuw gespoten. ziet er allemaal weer keurig uit! Daarna alle onderdelen weer teruggeplaatst, olie bijgevuld en alles werkt weer naar behoren. Van alles foto's gemaakt, maar ik moet nog kijken hoe ik het voor elkaar krijg ze op de site te plaatsen. Alles bij elkaar was het een uurtje werk, maar door praten met voorbijgangers duurde het ' iets' langer.

Inmiddels heb ik ook besloten om elk metalen onderdeel dat ik vervang of tijdelijk verwijder, te behandelen en te lakken met hittebestendige lak. Zo voorkom ik dat deze onderdelen gaan roesten en daarmee is alles gemakkelijker schoon te maken.

Bij het verwijderen van de kunststof beschermingsplaat onder het motorcompartiment (dit was nodig om de slang naar boventoe gemakkelijker door te voeren) kwam ik er achter dat hier zo'n beetje een kuub zand en vuil in lag. Deze ook gelijk maar eens goed schoongemaakt. Was een vies klusje was dat! De auto is nu ook gelijk een stuk lichter. hihi (misschien korting op de wegenbelasting?)

  • blog van BarendsAad
  • Login of registreer om te kunnen reageren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2894 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.