Inhouden bij 3500tpm - O2 sensor?
Inhouden bij 3500tpm - O2 sensor?
Hoi Allemaal,
Ik heb vandaag het blokkie van mijn Volvo 945 2.3 uit '93 een grote beurt gegeven met nieuw luchtfilter, bougies, bougiekabels, olie, oliefilter, vuldoprubber, verdelerkap, rotor. Ik heb het gasklephuis (incl nieuwe pakking) en de carterventilatie schoongemaakt. Allemachtig wat een verschil zeg! Maar toch blijf ik met een probleempje zitten. Bij 3500tpm begint het blok wat te mokken, best merkbaar in een verlies van accelleratie in de vierde en vijfde versnelling op de snelweg, maar bij lagere versnellingen niet afwezig. Bij 4000tpm gaat het weer enigzins van kiet, maar niet met hetzelfde enthousiasme als tussen de 1500tpm en 3500tpm.
Ik verdenk de LMM of O2 sensor van het niet doorgeven van de juiste waardes waardoor er wordt getwijfeld tussen arm en rijk mengsel. De OBD geeft geen foutcodes.
Iemand suggesties? Ik ben nog niet zo thuis in de Volvo blokkies. Een O2 sensor is niet goedkoop en een LMM al helemaal niet. Maar een nieuwe Lambda zou met 356.000 km geen kwaad kunnen denk ik.
Groet,
Hans