Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Horten en stoten Volvo 940 2.3

Horten en stoten Volvo 940 2.3

Horten en stoten Volvo 940 2.3

- Ingediend door Daniel050 , op 10 okt 2009 - Geen reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Hallo allemaal,

 

Hier op het Forum kom ik veel berichten tegen over auto's die hortend schokkend en stotend rijden. De mijne (een 940 2.3i uit 1992) begon er afgelopen week ook mee. Al lezende kom je heel veel mogelijke oorzaken tegen. Ik heb het opgelost voor mijn auto. Wellicht ook handig voor iemand anders.

 

In eerste instantie dacht ik aan de lambdasonde of bobine. Maar voordat ik deze aan ging schaffen nog wat testjes gedaan, zoals een aparte aarde voor de lambdasonde, schoonmaken contactjes van de bobine en inspuiten met een vochtverdrijvend middel. Als laatste testje heb ik aldoor een stekker van een verstuiver er uit gehaald bij lopende motor. Bij cilinders 1 t/m 3 zakte het vermogen volledig in, bij de 4de merkte ik haast geen verschil. Stekker doorgemeten en vergeleken met de andere die wel goed waren. Het stekkertje kreeg dezelfde hoeveelheid stroom. Dan kan het nog liggen aan een verstopte verstuiver of de bougie/bougiekabel. Ik had nog een ander type bougiekabel liggen en deze evene aangepast zodat deze gemonteerd kon worden. Dat bleek de oorzaak te zijn. De bougiekabel van nummer 4 was stuk. Motor loopt nou weer goed nadat ik hem gereset heb (minkabel van de accu gehaald).

Wellicht heeft iemand nog wat aan deze optie.

 

Groeten,

 

Daniel

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • mbroeren
  • Ad88
  • wp001
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.