Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Recente discussies
    • Tracker
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Agenda 2022
    • Inloggen
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Sitereglement
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Lidmaatschap
    • Activiteiten 2022
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Bandengeluid; hoe wordt er getest?

Bandengeluid; hoe wordt er getest?

Bandengeluid; hoe wordt er getest?

- Ingediend door guyhorn , op 11 aug 2009 - Geen reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hola, 

Het valt me op dat de aanbeveiligen in http://www.kiesdenieuweband.nl/ en de ANWB testresultaten niet overeen komen. DeANWB vermeldt hoe er wordt getest. De overheid niet. Zo is de Fulda Carat Excelero volgens de overheid stiller (70) dan De Michelin Primacy HP (71). Maar volgens de ANWB scoren Fulda en Michelin resp. 0 en 0/+.  

Wie moet ik geloven, ANWB of de overheid? Hoe serieus kan ik de subjectieve waarneming namen van mensen die beweren dat de Energy Saver stiller is dan de Primacy HP?

ANWB testmethode:

"Op diverse asfalt en beton banen wordt subjectief het bandengeluid dat in de auto hoorbaar is beoordeeld door drie personen. Dit gebeurt na het afzetten van de motor bij een snelheid van 80 km/h tot een snelheid van 30 km/h.

De geluidsproductie van de banden buiten de auto wordt bij 80 km/h en afgezette motor door een DAT-recorder opgenomen (auto rijdt in twee richtingen voorbij). De geluiden worden m.b.v. een hoofdtelefoon afgeluisterd en subjectief (drie personen) beoordeeld. Doordat ook de dBA-waarden genoteerd worden is te zien dat deze veelal niet correleren met de subjectieve beoordeling. De meting vindt plaats volgens ISO 362 en ISO 10844 op asfalt."

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 6 gebruikers online.

  • Hanzel
  • Ton
  • Rversteeg
  • leidsekade
  • wp001
  • Bouer
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2770 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Reddingsoperatie 740 XD-10-XH
    28 jan 2023
  • Pomp ruitenwisservloeistof
    28 jan 2023
  • oliekoeler bij stuurhuis
    27 jan 2023
  • Motor slaat niet aan. Opgelost.
    24 jan 2023
  • Tussenaslager+rubber
    16 jan 2023

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Zaalheuvelweg 8, 5363TG Velp (NB)

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.