Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Nippel uitlaatspruitstuk EGR-klep

Nippel uitlaatspruitstuk EGR-klep

Nippel uitlaatspruitstuk EGR-klep

- Ingediend door D Jansen , op 16 mrt 2009 - Geen reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Onlangs heb ik de olieafscheider van de carterventilatie van mijn 940 lpt vervangen omdat ik het vermoeden had dat deze volzat. Dat bleek niet zo te zijn, maar bij de vorige wissel is men wel vergeten de O-ring te monteren met olielekkage tot gevolg. Om de olieafscheider te kunnen demonteren moest ook de EGR-klep worden verwijderd. Terwijl ik bezig was de aanvoerpijp los te maken van de klep, kwam de pijp ook los van het inlaatspruitstuk. Ik was vergeten dat deze na een demontage van het uitlaatspruitstuk provosorisch was vastgezet met behulp van een firegum-achtige substantie: de draad van de nippel aan het inlaatspruitstuk was zo aangetast dat de moer van de pijp niet meer goed pakt. Ik heb de situatie als volgt opgelost: met behulp van een slangenklem heb ik de pijp van de EGR vastgezet aan de pijp van het koelwater die daar ook in buurt zit. Het resultaat is dat de pijp in de nippel blijft gedrukt. Daarna heb ik er firegum omheen gesmeerd en de moer er zo ver als dat ging tegenaan gedraaid/overheen geschoven. Het resultaat is vooralsnog een gasdichte verbinding, maar het liefst zou ik én de EGR-pijp én de nippel vervangen. Ik heb geprobeerd de nippel los te draaien, maar ik kwam er al snel achter dat deze heel erg vastzit. Heeft iemand ervaring met het (succesvol) verwijderen van deze nippel en het opnieuw aanbrengen van een nieuw exemplaar? 

Gr.

 Derk 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.