Horten & stoten deel zoveel: we zoeken verder.
Horten & stoten deel zoveel: we zoeken verder.
Een clublid heeft mijn auto nu onder z'n hoede in een ultieme poging om het probleem van het lambda lampje en het slechte lopen op LPG op te lossen.
Wat hebben we geleerd vanavond: met de CO-meter in de uitlaat bleek dat na een paar keer flink gasgeven bij stationair het CO-percentage op benzine vlot over de 3% heenging om vervolgens weer langzaam te dalen. Op LPG ook, alleen daar tot ruim 2%. Maar nog altijd veel te hoog. Er wordt dus teveel sap ingespoten op beide brandstoffen.
Mijn verhalen over horten & stoten werden kalm aangehoord, maar zijn moeilijk te geloven als je kalm door de straten van een dorp rijdt. Op mijn verzoek bracht Timen me via de snelweg naar het station en daar bleek de auto boven de 100 km/u toch werkelijk een slecht rijgedrag te vertonen. Op LPG, maar bij overschakelen op benzine toch ook nog!
Ergo: we weten een beetje meer in welke richting we moeten zoeken. Timen houdt mij op de hoogte, en ik u.
Groet,
Joost