dinsdag 15 april 2008
15/04
2008dinsdag 15 april 2008
Het werd wel weer eens tijd! Zoals aangekondigd in de vorige dagboeknotitie zijn de RVS nummerplaathouders inmiddels binnen en gemonteerd, natuurlijk ook voorzien van nieuwe "luxe" nummerplaten.
Ook geregeld: bij de dealer van de vorige eigenaar de volledige historie opgevraagd en ontvangen, een heerlijke berg papier, maar het maakt de boel wel lekker compleet.
Ze is ook even bij mijn dealer geweest; er moest een drukleiding van de stuurinstallatie worden vervangen, was bijna doorgeroest(!), gelijk maar wat interieurlampjes en andere zaken gedaan; de nieuwe voorruit! Een waar genot, ik kan weer naar buiten kijken. Vooral 's-avonds was het een verschrikking, met regen en een tegenligger zag je bijna niets meer; allemaal hele kleine krasjes... Het is weer erg helder geworden nu, ook heb ik haar op een setje nieuwe ruitenwissers getrakteerd (voor en achter), en dat maakt toch wel een groot verschil.
Ook een memorabel moment: de montage van de groupbuy regelbare-ruitenwisser-interval-relais; in een keer goed, en het werkt fantastisch, nogmaals bedankt Martijn.
Mijn zoon en ik hebben de motorthermostaat vervangen, is ook goed gelukt; de temperatuur stijgt weer op een goede manier, lekker snel, hetgeen het verbruik ook iets ten goede is gekomen. Ook van belang: de bedrijfstemperatuur wordt nu zo snel bereikt, dat ze na ca. 500 meter al op LPG overschakelt, en dat is dus ook de bedoeling van het geheel, zo snel mogelijk op gas, dat spaart aardig wat uit.. Dat mag trouwens ook wel, na zo een forse investering...
Ik zal een aparte dagboekpagina wijden aan de LPG-G3 installatie, het is een zeer fraai geheel geworden, al zeg ik het zelf.
MINPUNTEN op dit moment:
- de warmteregeling interieur functioneert niet goed
- de stoelverwarming doet het even niet (deed het wel, tot na het dealerbezoek..., daar kom ik nog op terug)
- lekkage, ik verdacht de afwatering van het schuifdak, maar het meest recente bezoek aan mijn vaste wasstraat gaf geen lekkage meer te zien, denk nu aan de oude telefoonantenne op het dak, die heb ik (toevallig) wat vaster gedraaid, en nu geen lekkage meer..., we houden het in de gaten.
- trillen van stuur tussen 75 en 80 km/u, kwestie van balanceren en uitlijnen, staat op het lijstje.
- trillen van stuur bij het remmen, slag in voorste schijven? Is jammer, want ze zijn pas een jaar oud, moet nog worden onderzocht.