Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Recente discussies
    • Tracker
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Activiteiten 2020
    • Facebook pagina
    • Inloggen
    • Agenda 2019
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Sitereglement
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Lidmaatschap
    • Activiteiten 2020
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Van servopomp naar tussenrol tot achterste krukaskeerring

Van servopomp naar tussenrol tot achterste krukaskeerring

Van servopomp naar tussenrol tot achterste krukaskeerring

- Ingediend door Covik , op 22 jul 2007 - Geen reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Vanwege turboachtige bijgeluiden is afgelopen week de
servopomp vervangen van de groene. Ik had een gebruikte (€ 75,--) op de kop
weten te tikken die er nog als nieuw uitzag. Na montage even proberen. De pomp
werkte prima. Alleen toen bleek ook dat de oude pomp ook nog prima werkt, want
het bijgeluid was er nog net zo. Na enige speur- en denkwerk, de tussenrol eraf
gehaald. Hiervan bleek het lager behoorlijke bijgeluiden te produceren. Met
speciaal vet is de tussenrol gesmeerd. Het geluid is nu helemaal weg. Maar een
nieuwe heb ik al wel besteld. Dat wordt het volgende klusje. Ik ben Bouke Maas veel
dank verschuldigd voor het betere schroef- en sleutel- en denkwerk. Het was een
gezellig mini sleuteldagje in Nijmegen.


Bij het wegrijden viel het hem en mij op dat de achterkant van
de auto vet geslagen was. Onderweg naar huis heb ik zitten prakkiseren wat daar
de oorzaak van zou kunnen zijn. Thuis maar eens de olie gepeild en toen bleek
dat het niveau het onderste puntje van de peilstok bereikt had. Waar ik al bang
voor was bleek vrijdag en gisteren toen de auto op de brug stond. Bij het vliegwielhuis
hingen een paar druppels olie, afkomstig van de achterste krukaskeerring. Meteen maar even de carterontluchting gecontroleerd. Die is open. De keerring
wordt volgende week maandag bij mijn garage vervangen. Dan kan ik intussen
de tussenrol en het filter in de automaat vervangen en de bak flushen. Daarna
hoop ik weer even van alles af te zijn.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • rudiger
  • wp001
  • hlambrechts
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2665 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Leuke storing
    27 jan 2021
  • Eindelijk weer een 940 (even voorstellen)
    26 jan 2021
  • Hendel automaat
    25 jan 2021
  • problemen...
    23 jan 2021
  • Aansluiting kat - downpipe - OPGELOST!
    23 jan 2021

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Zaalheuvelweg 8, 5363TG Velp (NB)

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.