V-snaren
18/02
2007V-snaren
Zo, weer even het vervolg van het 940 gesleutel. Afgelopen de drie V-snaren vervangen. Eentje (de achterste, die zit volgens mij aan de stuurpomp) bleek de slippen na een testje met WD-40 van Frits. Ik dacht dat het wat anders was, maar het was gewoon een ordinaire slippende V-snaar. Het geluid vond ik echter metaalachtig en daardoor dacht ik dat er misschien iets met de poelie was. Gelukkig was dit niet zo, en het blijkt maar weer eens dat soms de oplossing makkelijker is dan je denkt.
Zo ook m'n 780. Ik was vanochtend iets aan het opruimen en deed de achterbak van de 780 open. Ik wilde het gereedschap eens nakijken (dat bevind zich achter de bekleding, tussen de achterlichten), en kwam in aanraking met wat water op de liggende balk aan de achterzijde. Het was niet veel, maar water binnen vind ik griezelig. Ik dacht meteen aan een lekpunt, maar Frits gaf aan dat het ook wel eens condens kon zijn. De achterklep is niet geïsoleerd, de auto heeft een week niet gereden, en in die week is er zeer veel regen gevallen en was het af en toe koud. Geen gek idee van Frits, en ik denk ook dat hij gelijk heeft.
Zo zie je maar, samen kom je er uit en de oplossing kan soms simpel zijn.
Nu de 940 geen "herrie onder de kap" meer heeft, voelt dat gelijk beter aan. Fijne wagen is het toch.