Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde

volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde

volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde

- Ingediend door john want , op 26 mrt 2025 - Geen reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

beste volvo vrienden,heb goede raad nodig,heb eerder een forumdiscussie gestart,dit ging over onstabiel stationair toerental dit is inmiddels opgelost,was een slecht gemonteerde inlaat pakking,maar ik heb inmiddels twee nieuwe probleempjes,auto is naar de apk keuring geweest en er zijn twee probleempjes te voorschijn gekomen.het eerste probleem zijn versleten slechte achterwiel lagers,ik zou deze zelf willen vervangen,eerste vraag is,is dit zelf doen,goed te doen,ben wel redelijk handig,ik begrijp uit sommige berichten dat de achterwiel lagers er uit en erin geperst moeten worden weet niet of dit bij een volvo 944
zo is maar bij een 240 en een 740 moeten ze wel geperst worden,heb wel de mogelijkheid om een pers te gebruiken.mijn tweede probleem is een te hoge co2 waarde bij hoog toerental rond de 2500-3000 toeren
bij stationair toerental is de co2 waarde goed,naar ik begrijp kan dit ook veroorzaakt worden door valse lucht
zelf verdenk ik de catalysator,ik heb in het verleden een aantal backfires gehad en ook een waarschijnlijk te warme catalysator,was na een rit rood gloeiend,heb auto snel stil gezet,daarna geen problemen meer gehad
met de catalysator,maar weet niet of dit de oorzaak is van de te hoge co2 waarde,ik zou gaarne willen weten of ik e.a zelf kan controleren cq uitzoeken.het gaat om een volvo 944 1998.alvast dank voor het meedenken en de reacties.Mvrgrt john

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Godspeed
  • jp sanders
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.