Storing
Storing
De Witte Dame liep al enig tijd onrustig. Begon daarna wat moeilijk te starten Ten slotte gaf zij na het starten bij overschakelen op LPG een behoorlijke backfire, iets wat ik van een echte dame niet verwacht. Even een boodschap doen. Moeizaam starten maar wel goed lopen. De terugweg gaf ook geen probleem. En ineens sloeg zij af. Aan de kant en niet zo maar een diagnose mogelijk. Wegenwacht er bij, die kwam er niet uit. Wagen naar huis op de vork. Maar eens opnieuw begonnen met de diagnose. Niet starten. Geen vonk op de bobine. Wel overal spanning. alle draden doormeten, ook de signaalpulsen gecontroleerd, netjes 0,7 Volt. Er miste een pulsje, dat haperde, af en toe niet en af en toe wel. Dus omdat ik ze toch had liggen een nieuwe ontstekingsmodule enen krukaspositiesensor gemonteerd. Contacten nagelopen met contactspray. Massa gecontroleerd van het ontstekingsmodule. Goed. En toen toch maar even naar zekering 1 gekeken, ontsteking en brandstofpomp. Die was heet geweest en had duidelijk smeltsporen en geoxideerde contacten, dus in eerste instantie. Motor leek er wel zin in te hebben, startte wat moeizaam op benzine. En op LPG een backfire. Dus maar even zonder LPG en eerst kijken of het op alleen benzine goed loopt. En ja hoor, verschillende toerentallen en tenslotte zonder haperen vijf minuten stationair draaien. Dus de straks de gasinstallatie nalopen, actuator van de verdamper controleren. En zo nodig de verdamper vervangen, die heb ik minstens drie jaar of langer geleden gereviseerd en ik heb nog een zelfgereviseerd exemplaar op de plank liggen. En dat zekeringblok vervangen om een gesmolten zekeringhouder, gekke henkie. Twee draden neer buiten en een zwevende zekeringhouder met een sticker Nr 1 er op.Gelukkig is dus het niet acuut want ik heb een hele lockdown voor mij. Heerlijk. Wordt vervolgd.