Koppeling
Koppeling
Collega�´s,
Een prachtige vakantie gehad met het gezin en natuurlijk het exclusieve Zweeds blik, 940 Estate 230 FT HPT. Toch een (hoop ik) klein smetje op de vakantiepret. Ik heb 3 dagen voor vertrek nieuwe koppelingsplaten/drukgroep laten monteren omdat ik nogal wat twijfel had. Het pedaal greep nogal laat aan. Ik reis met een caravan en in totaal 5 personen in de auto en wilde geen risico nemen met het oog op stevige bergen en heuvels. Tijdens een van de eeerste stops moest ik plots remmen en vervolgens een redelijk steile heuvel op. Dit ging met nogal wat noodzakelijke trekkracht. De caravan was natuurlijk op zijn oplooprem gelopen en daardoor moest ik flink wat gas geven om het spul omhoog te krijgen. Het begon vervolgens van onder de motorkap behoorlijk te stinken, een soort verbrande kunstofgeur. Tijdens het vervolg van reis is het blijven stinken van onder de motorkap mn. als er flink aan getrokken moest worden in de 1e versnelling en in de achteruit. Ik heb een Franse Volvo specialist laten kijken naar het probleem. Deze zette de auto op de handrem en gaf vervolgens flink gas in de eerste versnelling, gevolg een pluim ergens onder de motor vandaan en dezelfde geur van verbrande kunststof. Voor het vervolg van de reis heb ik geen problemen gehad met een slippende koppeling of id. Echter, tijdens de terugreis op vlak terrein kreeg de auto toch wel wat moeite om de caravan en inzittenden vooruit te krijgen. De auto trilde in zijn eerste versnelling behoorlijk en had moeite om vooruit te komen. Wat zou dit kunnen zijn. Versleten platen lijkt mij onmogelijk gezien de vervanging van vlak voor de vakantie.
Graag jullie meningen en of advies.
Gr. Cees