765, kopen of niet kopen ?
765, kopen of niet kopen ?
Hallo allemaal,
Ik overweeg een 760 station te kopen: bouwjaar '89, op lpg en met een motor die 290.000 heeft gelopen (nap klopt). Gas is er (aantoonbaar) pas na 2 ton ingebouwd (ook voordelig, als je met zo'n bak 25Kkm per jaar rijdt). Ziet er allemaal redelijk tot goed uit, en vrijwel alles werkt behalve achterruitenwisser. Wel roest op 3 plekken op de achterklep en �©�©n plek op een portierdeur.
Onderhoudsgeschiedenis is helaas niet aanwezig (auto is ook ingevoerd geweest uit Duitsland), maar ik vertrouw op zich de verkoper wel (ik ben goedgelovig) en dus ook zijn verhaal van 'goed onderhouden'. Het interieur is redelijk, behalve dat de stofgedeeltes (waarom kan dat niet gewoon plasic zijn) een beetje zijn verweerd �©n dat het bij het schuifdak is gaan rafelen. Leren stoelen uit een 740 (waardoor de stoelverwarming het trouwens ook niet doet). Noodzakelijke extra kosten: climate control moet worden gevuld en twee nieuwe achterbanden.
Maar die motor voelt wel gewoon goed aan. Rijdt prima. Ik heb dus wel oren naar een koop, maar wat adviseren jullie mij ? Koop ik hiermee een meer dan normale kans op een ...problemenbak ? Heeft er iemand tips of idee�«n waarop ik moet letten ? Hoe zit het bijvoorbeeld met het vervangen van een distributieriem bij zo'n wagen, om de hoeveel kilometer moet dat ? Zijn er specifieke (dure) problemen bij dit soort auto's of vaste kosten die aanmerkelijk hoger zouden liggen dan bij een, pak'em beet: 940 ?. En die roest, is daar gemakkelijk nog iets aan te doen ?
Ik hoor graag wat jullie mening hierover is, als jullie die natuurlijk hebben.
Groet alvast,
Martijn