EZK-module
EZK-module
Voor zover ik weet hebben alle LH2.2 en LH2.4 versies een EZK-ontstekings-ECU.(het zwarte doosje van 20x10x3cm parralel aan de stuurkolom onder het dashboard)
In deze ontstekings-ECU wordt de vervroegings-curve geregeld. (feitelijk dezelfde functie die vroeger mechanisch werd gedaan in een verdeler met slingergewichtjes, veertjes en een vacuumdoosje)
Ook regelt de ontsteking bij als de motor zou gaan pingelen (bijv bij gebruik van inferieure RON92 benzine zoals die in Duitsland nog te koop is)(knocksensor-regellus) (verlaten van het tijdstip in geval van pingelen)
Wie weet het VADIS-onderdeelnummer van de EZK module van een B230FT (bij voorkeur van na '94, met airco) ??
Ik ben namelijk erg benieuwd of deze anders is als de EZK-module van de B230FK....
Ik heb nl een detonatie-probleempje in de motor van mijn FK bij full boost bij 3000rpm(0,85bar)rijdend op LPG en hoop dat op te lossen door toepassing van een een FT-EZK-versie. Deze heeft misschien mappings in z'n EPROM die beter op hoge boost zijn afgestemd.
Als blijkt dat ze hetzelfde zijn heeft wisselen natuurlijk geen zin. Maar dan weten we dat in ieder geval en kan die mogelijkheid worden uitgesloten.