LPG-tankpomp defect, moet de gehele tank nu echt worden vervangen?
LPG-tankpomp defect, moet de gehele tank nu echt worden vervangen?
In mijn 965 is in 2000 door de Volvo-dealer een LPI-systeem ingebouwd.
Sinds vorige week rijdt hij niet meer op LPG. Te zien aan de zekering die door is, is volgens LPG-expert Leto in Wijchen waarschijnlijk de tankpomp defect. Dit komt naar hun zeggen vaak voor en wordt veroorzaakt door te tank te vaak leeg te rijden, waardoor er te weinig LPG over is voor smering van de draaiende delen van de pomp. Kan ik me wat bij voorstellen. Ze gaan dit nog wel eerst definitief vaststellen, maar als het echt zo is (volgens hun zeggen is de kans 1000 %), moet de hele tank worden vervangen, kost 725 Euro en da's veel geld.
Als werktuigbouwer en sleutelaar aan een paar oudere Volvo's gaat het dan wel kriebelen, een ontwerper gaat die blijkbaar gevoelige pomp toch niet onbereikbaar in een tank wegstoppen en dan de tank dichtlassen?
Maar goed, ik weet dus niet of de pomp uit de tank gehaald kan worden en evt. zelf gereviseerd.
Wie weet het wel?
Vast bedankt,
Arthur