warmte in interieur
warmte in interieur
Onlangs de motorthermostaat vervangen, tot volle tevredenheid. Motortemperatuur loopt snel op, en ik hoop op een aangenamer verbruik.
Ik had de stille hoop dat ook de ECC dan iets alerter te werk zou gaan. HELAAS. Ik rijd altijd met ingeschakelde airco, ga ervan uit dat de temperatuur door de ECC op peil wordt gehouden. Waarom: mij is ooit eens door iemand verteld (die er verstand van heeft - technicus van aircoboer) dat dat het beste is. Voorkomt ook nare luchtjes etc.
In mijn oude 960 2.5 functioneerde dit dan ook feilloos; ik stelde de gewenste temperatuur in, en dat werd - en bleef - het dan ook. In mijn geliefde BLACK PEARL echter, doet het systeem het niet naar wens. De airco heb ik nog niet echt hoeven gebruiken, maar na een halve dag zonneschijn op de auto is het behoorlijk warm binnen, en de airco doet het dan goed (voor zover ik het kan beoordelen).
Warmte echter, is een geheel ander verhaal. De temperatuur ingesteld op 22 graden, alles op "automatisch", en dan besluit de regelunit er een partij KOUDE lucht in te blazen. Dit is slechts te voorkomen door de temp. op ca. 26 gr. te zetten, en vervolgens weer terug naar bv. 24 gr. Als ik de gewenste 22 gr. weer instel, krijg ik weer koude lucht. Bij lange ritten schijnt het probleem iets minder aan de orde, maar in het begin van de rit natuurlijk wel. Wat kan er aan de hand zijn? De regelunit naar z'n grootje? De temperatuurvoeler/sensor soms? Of nog iets anders misschien?
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.
Groetz, Tom