TK mijn 780 Turbo 16V (1 van 169)
TK mijn 780 Turbo 16V (1 van 169)
DIT is uw kans om eindelijk deze zeldzame exclusieve Volvo coupe te gaan rijden!
Volvo 780 Bertone Coupe 2.0L 16V turbo. bwj 1990
vraagprijs: €10.000,-
(wegens verkrijgen leaseauto geen inruil mogelijk)
Nu weer met gloednieuwe APK, 2j geldig want klassieker.
De auto is van 1990 dus voor een leaserijder bijtelling vriendelijk!
Bij deze vereniging weet natuurlijk iedereen hoe zeldzaam deze auto is (1 van 169 ooit gemaakt.)
Zie ook https:780coupe.com/
Deze versie met deze motor was het top model, de sterkste motorisering: standaard 200PK.
De uitrusting van deze auto was in 1990 echt van top niveau; zo heeft deze auto al ABS, airbag, veiligheidsrolgordels achterin en vrijwel alles in de auto is electrisch, denk aan schuifdak, electr.verwarmde verstelbare spiegels. electr. verwarmde verstelbare stoelen, antenne, zijramen.
De auto heeft ook airco (helaas niet werkend), lederen bekleding, interieur met wortelnotenhouten accenten, verstelbaar leder bekleed stuurwiel, cruise control, mistlampen voor, koplamp wissers, centrale vergrendeling, OEM Volvo radio-CD speler,
Bijzonderheden:
- km-stand (circa 75600 ) verandert nog dagelijks want de auto is nog in gebruik.
- APK tot 06 Augustus 2022
- er is veel documentatie over historie en techniek aanwezig (o.a. OEM Volvo service documentatie voor B204 motor) , tevens behoorlijk wat onderhouds geschiedenis vanaf het moment van import naar NL. (auto is van oorsprong aantoonbaar uit Rimini, Italie)
- er is over de jaren veel techniek vernieuwd tw. remschijven + blokken rondom, schokdempers rondom, ophangings rubbers voor en ook die van het differentieel, accu, krukas sensor.
- distributie riem en balansas riem vervangen. bij 58371km
- De originele M46 4+OD versnellingsbak is vervangen door de betere sterkere M90 5versnellingsbak + voorste deel v/d aandrijfas, alles van een '96er 940LPT.
(koppeling toen ook nieuw!: frictieplaat van een 850R en drukgroep van een 940TDic)
- Er is een 25mm IPD-stabilisatorstang voor gemonteerd.
- de motor draait prima, er zijn geen error codes opgeslagen. De auto start en rijdt gewoon betrouwbaar en comfortable zoals een reis-GT hoort te doen., je kan er zo mee terug naar Rimini! Of de Noordkaap. No problem.
- de motor is licht getuned, circa 230-235PK: injectie chip + ontstekings chip + boostcontrol op elkaar aangepast. Grotere 363cc/min injectoren zijn van een Saab 9000Aero. Vrij nieuwe Iridium bougies.
(alle originele chips + originele injectoren + resistorblok + reserve injectie ECU worden ook mee geleverd.)
- het uitlaatspruitstuk en de turbine zijde van de turbo zijn ceramisch gecoat om hitte IN de uitlaat te houden.
- Er is een afneembare Brink trekhaak gemonteerd. (kan er indien gewenst ook zo weer vanaf want de montage punten zijn 100% standaard Volvo 700.)
- de voor de 780 typische roest plekken onder de voorruit randen en onder de sierstrips van de achterste zijruiten zijn reeds vakkundig verwijderd en weer met plaatwerk ingelast en met lak afgewerkt. Daarna is zijn de ruiten weer terug geplaatst. Goed voor de volgende 20jaar! Wel zijn de sierlijsten rondom de voorruit er nog niet terug op gezet omdat er nog wat spuitwerk nodig is aan het dak en de a-dakstijlen. Alle lijsten zijn uiteraard wel aanwezig en worden meegeleverd.
- Indien gewenst worden er ook reserve onderdelen mee geleverd zoals reserve ECU, alternator, grote LMM, setje nieuwe remblokken Voor en achter. Guibo, in-tank B-pompjes 2x, B-filter, Olie-filter. en nog meer klein spul.
Voor meer plaatjes:
https://www.marktplaats.nl/plaats/m1836370629/view
