duur onderhouden 940 classic automaat 1998 LPG g3 met zeldzame gimmicks
duur onderhouden 940 classic automaat 1998 LPG g3 met zeldzame gimmicks
PRIJS BIJGESTELD
Beste forumgenoten,
Aangezien ik al langere tijd een stuk minder rijdt dan voorheen,
mijn zeer goed onderhouden Volvo 940 automaat met 332.xxx kilometer mag dus de deur uit.
Net weer met gemak en zonder opmerkingen een nieuwe APK erop tot februari 2022.
Voor mij (1.5 jaar) was de wagen enkele jaren van een vriend en volvo700 clublid Arthur.
Beide hadden we de auto zakelijk: dus investeringen kregen we terug van de belastingen, daar hebben we nooit op bespaart.
Automaat rijden is wat dat betreft een verademing: nooit eerder gedaan, maar veel rustiger cruisen.
Volvo 940 classic:
- afkomstig uit Spanje
- met volvo 960 stoelen met werkende stoelverwarming en derde kinderzitje in de achterbank ingebouwd in 2018
- de dikkere 960 interieurvloer (dus veel betere geluidsdemping) in 2018
- midden armsteun
- een goed geluidssysteem met versterker achterin: De Johann-Sebastian Bach motetten klinken veel voller dan je denkt.
- volvo rubbermatten
- de motor is bij ongeveer 260.000km gereviseerd
- Sport uitlaat Simons
- in 2013 is de wagen op LPG omgebouwd bij 198.444km, Vogels installatie -> ongeveer 450km op één tank
- met 3 maanden oude zomerset (4-seasons) michelins van 460 euro op 16'' hydra's.
- daarnaast heb ik nog een goede winterset bridgestones op 15'' adhara's erbij.
Technisch:
- 3 maanden terug nieuwe watertemp.sensor gas + LPG filter voor 224 euros ingekomen bij LPG specialist
- 3 maanden terug nieuwe v-snaartjes van 10/20 euro
- 6 maanden terug is de airco hersteld (inclusief een nieuwe aircoverdamper in het dashboard dat daarvoor los moest) en afvullen voor 640 euro bij airco specialist
- 8 maanden terug is bij de garage een lekkende remcylinder vervangen+nieuwe remvloeistof etcetera etcetera 350 euro bij mijn huisgarage
- 1 jaar geleden olie verwisseld met filter: dag moet weer eens! (25k geleden)
- 1.5 jaar terug nieuwe gasinjectoren voor 600 euros ingekomen bij LPG specialist
- 1.5 jaar terug gloednieuwe voorruit ingekomen vanwege APK-barst (geen tweedehandsje)
- 1.5 jaar terug nieuwe remschijven+blokken achteras opgekomen
- 2.5 jaar terug de distributie vervangen bij 258k
- 3 jaar terug nieuwe nivomats op gekomen -> 1300 euro(?)
Bijzondere gimmicks:
- centenbakje en pennenbakje (origineel volvo 940)
- snowcap
- turbo luchtfilter kap
-middenarmsteun met bekerhouders voor/achter
minpunten:
- hij verbruikt wat olie en koelvloeistof (niet veel)
- een roestplekje (oppervlakkig) op de wagen bij de dakrails, dat er al jaren opzit.
vraagprijs 3500 euros.









