U bent hier
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.
Twitter feed
-
@:2830 weeks ago
Binnenkort
-
Varfard 2024
(Hele dag)
Nieuwe onderwerpen
-
27 mrt 2024
-
25 mrt 2024
-
21 mrt 2024
-
19 mrt 2024
-
16 mrt 2024
Contact informatie
De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.
Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk
E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.
De massakabel van het achterlicht is aan een massapunt op de carrossie bevestigd, zie foto van het linkerachterlicht, de beide zwarte kabeltjes (de witte is van de trekhaakbedrading, niet origineel).
Bij alle electrische storingen, en zeker bij spook storingen, eerst de massa controleren/ verbeteren.
De LH krijgt zijn massa van het spruitstuk en bij contact uit is de spanning niet meteen weg uit de LH.
Je zet een startkabel tussen spruitstuk en minpool accu.
Maar het rare gedrag doet zich dan alleen voor bij contact aan.
Verdenk je de ect dan meet je de voltwaarde van de ect naar de lh bij lopende motor. Tussen grijswit(poort 13)en aarde uit mijn hoofd.
De ect geeft ook geen plauziebele verklaring, gebeurt ook alleen bij contact aan en lopende motor.
Verdachten:
De grootste verdachte zijn de sensoren van de condensor, hangt er eentje dan zal deze uit zichzelf aarde maken.
De witzwarte en de blauwzwarte draad van de lh naar het relais. Een van deze kan onderweg aarde maken. Dat kun je doormeten.
Als laatste een van de twee mini relais in de lh. Kun je meten met een spanningszoeker op het tijdstip dat de fan draait.
Als allerlaatste een hobbyist heeft er een extra sensor opgezet om de fan eerder te laten draaien. En deze geeft nu een storing.
Ik heb net mijn auto even opengeschroefd en ik heb een 081 erin zitten, als je wilt kan ik het morgen wel even proberen met een 207. Dan weten we in ieder geval dat het omgekeerde werkt. Eigenlijk ben ik het wel met Reinier eens, gewoon proberen of het werkt.
Maar ik kan je dan weer wél garanderen dat als de andere computer het 1 (één) keer goed doet, hij het de rest van zijn levensduur ook goed gaat doen.
Dus niet te angstig over het uitwisselen van componenten. Het is niet zo dat de ene op 12 Volt werkt en de andere op 24 volt en dat je ergens een risico loopt op brand.
Succes,
Reinier