Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Recente discussies
    • Tracker
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Activiteiten 2019
    • Facebook pagina
    • Inloggen
    • Agenda 2019
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Sitereglement
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Lidmaatschap
    • Activiteiten 2019
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Alternatief voor Nivomats Volvo V90 / S90

Alternatief voor Nivomats Volvo V90 / S90

Alternatief voor Nivomats Volvo V90 / S90

- Ingediend door Jerom , op 10 dec 2016 - 21 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Heb je ook een volvo V90 die begint door te hangen, omdat de kunststof bladveer langzaam slapper wordt, of alweer een setje nivomats nodig omdat deze niet goed oppompen en/of dempen? De nivomats vind ik maar dure dingen voor hetgeen je ervoor krijgt: beperkte levenduur en performance.

Ik was het zat en heb iets bedacht dat bijzonder goed werkt, en in mijn ogen zelfs beter is dan een set nivomats. Ik heb speciale dempers gemaakt op basis van de gele koni 30-serie met verstelbare coil-over hulpveren (veel toegepast op race en rally cars). Het past direct op de plek van de bestaande dempers. Het grote voordeel is dat deze dempers makkelijk versteld worden, zowel de demping als de hoogte. Ook kunnen er verschillende soorten hulpveren in gebruikt worden met een andere veerkarakteristiek, afhankelijk van de belasting zoals extra gewicht van bijvoorbeeld een LPG-tank, trailer of veel bagage.

Met de hulpveren wordt het verlies van veercapaciteit van de bladveer gecompenseerd. De koni 30-serie is een comfortabele demper, die naar keuze sportief afgesteld kan worden (hoeft niet). De demping van de 30-serie is verstelbaar, en geeft erg goede rijeigenschappen aan het slagschip. Dit geeft betere controle en handling, en dus een veiliger weggedrag. Vooral in noodsituaties bewijzen de koni's hun waarde. Ik spreek uit ervaring.

En nu komt het: de complete set is goedkoper dan een set nivomats en levenslang gebruiksgemak !!!! Wat wil je nog meer.

Voor degene die interesse hebben in deze oplossing kunnen contact met me zoeken op jerom@osomo.nl. Ik kan nieuwe sets laten maken, ook voor een 960 of 780.

met vriendelijke groet,
Jerom van Roosmalen

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Wie is er actief

Er zijn momenteel 5 gebruikers online.

  • federervolvo
  • heinvo
  • Rik Moeken
  • thomkins
  • Ton
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2607 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Dashboardlampjes vervangen door Led
    15 dec 2019
  • Turbo gezocht!
    13 dec 2019
  • Schopplaat
    11 dec 2019
  • snelheidsmeter na achteraswissel
    10 dec 2019
  • Voor het eerst een Volvo
    10 dec 2019

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Zaalheuvelweg 8, 5363TG Velp (NB)

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.